Z dedykacją...

... dla tych znanych mi i nieznanych, ze szczególnym uwzględnieniem jednej :)))

„Wasza obecność musi stanowić przejrzysty znak Ewangelii dla wszystkich. Ta obecność musi być z kolei źródłem szczególnego apostolstwa. Jest to apostolstwo wielorakie, trudno mi tutaj nawet wymieniać różne jego odmiany, dziedziny, kierunki. Łączy się ono ze szczególnym charyzmatem każdego zgromadzenia, z jego duchem apostolskim, który Kościół i Stolica Apostolska z radością akceptuje, widząc w nim wyraz żywotności samego Ciała Chrystusa! Jest to apostolstwo najczęściej dyskretne, bliskie człowiekowi i przez to szczególnie odpowiednie dla duszy kobiecej, która wrażliwa jest właśnie na człowieka, powołana do tego, aby być siostrą i matką. Właśnie to powołanie znajduje się również w samym »sercu« waszej zakonności. Jako biskup Rzymu proszę, abyście były matkami i siostrami w duchu dla wszystkich ludzi w tym Kościele, który Pan Jezus w swoim niewypowiedzianym miłosierdziu i łasce zechciał mi powierzyć."

Przemówienie do zakonnic zgromadzonych na Jasnej Górze - Częstochowa, 5 czerwca 1979 r.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

:)

erunandelincë pisze...

a uśmiechaj się, uśmiechaj... :P eh, idę do pracy. Kurczejasne. Na męczennika to ja zdecydowanie nie mam powołania.

A może by to tak ustalić drogą eliminacji? :)

Anonimowy pisze...

Spokojnie dziewczęta :P Będzie ciąg dalszy :)
Laudem, cóż za wymowny uśmiech :D