Weźmijcie

"Pozwólcie przeto, że tak jak zawsze przy bierzmowaniu biskup, i ja dzisiaj dokonam owego apostolskiego włożenia rąk na wszystkich tu zgromadzonych, na wszystkich moich rodaków. W tym włożeniu rąk wyraża się przejęcie i przekazanie Ducha Świętego, którego apostołowie otrzymali od samego Chrystusa, kiedy po zmartwychwstaniu przyszedł do nich „drzwiami zamkniętymi” (por. J 20, 19) i rzekł: „Weźmijcie Ducha Świętego” (J 20, 22). Tego Ducha: Ducha zbawienia, odkupienia, nawrócenia i świętości, Ducha prawdy, Ducha miłości i Ducha męstwa — odziedziczonego jako żywą moc po apostołach — przekazywały po tyle razy biskupie dłonie całym pokoleniom na ziemi polskiej. Tego Ducha pragnę wam dzisiaj przekazać, tak jak przekazywał Go swoim współczesnym biskup rodem ze Szczepanowa. Pragnę wam dziś przekazać tego Ducha, ogarniając sercem z najgłębszą pokorą to wielkie „bierzmowanie dziejów”, które przeżywacie.

Więc mówię za Chrystusem samym: „Weźmijcie Ducha Świętego!” (J 20, 22).

I mówię za Apostołem: „Ducha nie gaście!” (1 Tes 5, 29).

I mówię za Apostołem: „Ducha Świętego nie zasmucajcie!” (por. Ef 4, 30)."

Homilia w czasie Mszy św. odprawionej na Błoniach - Kraków, 9 czerwca 1979 r.

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Zwłaszcza... nie zasmucajcie... bo chyba się nam to najczęściej zdarza...

Dzięki za ten tekst :*

laudem

Anonimowy pisze...

A proszę, dziś będzie ciąg dalszy tegoż, o tym, że musimy byc mocni, może być ? :)

erunandelincë pisze...

:P mam hm bardzo osobiste zderzenie z tym niegaszącym tekstem. Właśnie tak się składało, że byłam w trakcie Wielkiej Rodzinnej Awantury Wiadomo O Co ;) i kupowałam w kiosku Ruchu długopis. Byłam straszliwie zmęczona już tym wszystkim i obolała wewnętrznie. :P No a pani z kiosku, poproszona o najtańszy możliwy długopis podała mi białe cudo z herbem papieskim i napisem "ducha nie gaście". :)Pamietam, że jak stałam, tak usiadłam sobie na chodniku pod kioskiem, kolanka nie wytrzymały :))) a pani z kiosku dziwiła się, gdzie się jej klientka podziała. :)

Anonimowy pisze...

Bardzo siem cieszem dziewczynki, baaardzo :)